To read it in English, click here
Αυτή την εβδομάδα, θα διαβάσουμε στην Συναγωγή, (όπου επιτρέπεται) εκτός από την περικοπή της εβδομάδας, Βαγιακέλ-Πεκουντέϊ, και την Παρασσά Αχόντεσς, η οποία μιλάει γενικά για την θυσία του Πέσαχ. Αλλά στην αρχή, αυτή η περικοπή μιλάει για κάτι άλλο, για τον μήνα Νισάν, και λέει πως είναι ο πρώτος μήνας της χρονιάς. Αυτό είναι παράξενο. Γιατί λέμε πως ο μήνας Νισάν είναι ο πρώτος, ενώ όλοι ξέρουμε πως η χρονιά αρχίζει τον μήνα Τισσρί, το Ροσς Ασσανά;
Η Χασιντούτ εξηγεί, πως το Ροσς Ασσανά, στον μήνα Τισσρί, ήταν η Δημιουργία του κόσμου (από 25 Ελούλ μέχρι 1 Τισσρί - οι 6 μέρες της Δημιουργίας, και το Ροσς Ασσανά είναι η έκτη ημέρα, η μέρα της δημιουργίας του ανθρώπου). Από την άλλη ο μήνας Νισάν, είναι σημαντικός και ο πρώτος των μηνών, επειδή τότε οι Εβραίοι βγήκαν από την Αίγυπτο και έγιναν ο Λαός του Ισραήλ, μέσα από πολλά θαύματα.
Ο μήνας Τισσρί συμβολίζει το φυσικό, ενώ ο μήνας Νισάν συμβολίζει το ανώτερο από το φυσικό. Αυτή είναι η εξήγηση για τις δυο αρχιχρονιές, του Τισσρί και του Νισάν. Επειδή στον κάθε μήνα ξεκινά κάτι άλλο, τον Τισσρί η δύναμη για το φυσικό, και το Νισάν, η δύναμη για το υπερφυσικό. Τους μήνες μας όμως, αρχίζουμε να τους μετράμε από το Νισάν, επειδή τότε γίναμε ένας λαός, με υπερφυσικό τρόπο.
Τι μας λέει αυτό; Στην καθημερινή μας ζωή υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία ίσως μας φαίνονται δύσκολα, στην μελέτη της Τορά και στην τήρηση μερικών Μιτσβότ. Μοιάζουν σαν να μην ταιριάζουν στον εαυτό μας ή στο περιβάλλον μας, κ.τ.λ.. Πρέπει να θυμόμαστε όμως, πως έχουμε μέσα μας τις δυνάμεις για να προσπεράσουμε αυτές τις δυσκολίες, να ανυψωθούμε πέρα από τους φυσικούς περιορισμούς. Η ουσία μας ως Εβραίοι, όπως και το ξεκίνημα του λαού μας, είναι πέρα από το φυσικό.
Ας αξιοποιήσουμε αυτές τις ιδιαίτερες δυνάμεις ώστε να εκπληρώσουμε την αποστολή μας στον κόσμο αυτό, να τον κάνουμε μια κατάλληλη “κατοικία” για το Θ-ό.
Σσαμπάτ Σσαλόμ,
Άριε από την Γιεσσιβά