Printed fromChabad.gr
ב"ה

Μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν; - Γιόμ Κιπούρ

Friday, 10 September, 2021 - 6:44 am

To read it in English, click here

blog chanchie II 200 x 535 (5).png 

Οι δέκα μέρες ανάμεσα στο Ροσς Ασσανά και στο Γιομ Κιπούρ ονομάζονται «Δέκα μέρες της Τεσσουβά ». Τεσσουβά σημαίνει μετάνοια και επιστροφή στον Θ-ό. Σε αυτές τις μέρες ο Θ-ός βρίσκεται πάρα πολύ κοντά μας και είναι μια ιδιαίτερη ευκαιρία για Τεσσουβά.

Πώς γίνεται αυτό; Η ιστορία και το παρελθόν μπορούν να ξαναγραφθούν;

Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους ο Θ-ός κυβερνά τον κόσμο: Μέσω των ονομάτων Του «Ελο-ίμ» και «Αβά-για». Το όνομα «Ελο-ίμ» είναι ο κανονικός, ο φυσικός τρόπος του κόσμου: υπάρχουν διαφορές στο χρόνο και στον τόπο. Δεν γίνεται να βρίσκομαι τη Δευτέρα στην Αθήνα και ταυτόχρονα να είναι Πέμπτη και να είμαι στην Λάρισα. Από την άλλη, το όνομα «Αβά-για» είναι πιο υψηλό και πέρα από τον χρόνο και τον τόπο. Ο Θ-ός  τα δημιούργησε και για αυτό δεν Τον περιορίζουν. 

Κανονικά, όταν συνδεόμαστε με τον Θ-ό μέσω του ονόματος «Ελο-ίμ», έχουμε την ελευθερία της επιλογής μόνο σε ό,τι αφορά το μέλλον μας. Το παρελθόν είναι ήδη ορισμένο.

Όταν όμως κάνουμε Τεσσουβά όπως πρέπει, ενωνόμαστε με τον Θ-ό μέσω του ονόματος «Αβά-για», που σημαίνει πως προσπερνάμε τους περιορισμούς του χρόνου. Δηλαδή, έχουμε την δυνατότητα να επηρεάσουμε όχι μόνο το μέλλον μας αλλά και το παρελθόν μας.

Πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό; Για παράδειγμα, αν κάποιος σκότωσε κάποιον άλλον, ύστερα από την Τεσσουβά ο πεθαμένος θα ξαναζήσει; Όχι. Το παρελθόν δεν θα αλλάξει, αλλά θα μπορέσουμε να το δούμε με διαφορετικό τρόπο, να του δώσουμε διαφορετική ερμηνεία.

Βασικά, ποιο ήταν το προβληματικό μέρος της αμαρτίας του φόνου; Το αποτέλεσμα, δηλαδή ο θάνατος του θύματος; Όχι. Μόνο ο Θ-ός αποφασίζει πόσο θα ζήσει ο καθένας. Ο Θ-ός είχε αποφασίσει ότι αυτός ο άνθρωπος έπρεπε να πεθάνει. Αλλά κανένας δεν ζήτησε από τον δολοφόνο να το κάνει. Αφού διάλεξε να το κάνει με την ελεύθερη επιλογή του, πρέπει να τιμωρηθεί. Αλλά ο άνθρωπος θα είχε πεθάνει ούτως ή άλλως ακριβώς εκείνη την στιγμή.

Τότε μήπως το προβληματικό μέρος ήταν η πράξη καθεαυτή. Δηλαδή ο φόνος;  Όχι. Μερικές φορές ακριβώς αυτή η πράξη είναι η υποχρέωσή μας, π.χ. για λόγους άμυνας ή όταν κάποιος άλλος κινδυνεύει.

Το πρόβλημα ήταν η πρόθεση του δολοφόνου. Στην συγκεκριμένη στιγμή, έκανε κάτι που ήταν αντίθετο στην θέληση του Θ-ού. Ήταν μια στιγμή που «αποσυνδέθηκε» από τον Θ-ό.

Όμως αυτό είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει με αληθινή και βαθιά Τεσσουβά, που προέρχεται από μεγάλη αγάπη προς στον Θ-ό. Συνδεόμενος με το Όνομα του «Αβά-για» που είναι πέρα από το χρόνο, ο αμαρτωλός μπορεί να αλλάξει την πρόθεση και την ερμηνεία της πράξης του.

Σε αυτήν την περίπτωση η αμαρτία μετατρέπεται σε κάτι που εμβαθύνει την λαχτάρα του ανθρώπου για τον Θ-ό, κάτι που τον σπρώχνει να γίνει καλύτερος άνθρωπος. Μεταφορικά, όπως ένα όχημα χρησιμοποιεί καύσιμο για να προχωρήσει, έτσι μέσω της Τεσσουβά ο άνθρωπος χρησιμοποιεί την αμαρτία για να φτάσει πιο κοντά στο Θ-ό. Δεν πρόκειται πια για ένα ορόσημο που σηματοδοτεί την αποσύνδεση  από τον Θ-ό, αλλά για ένα σημαντικό γεγονός που δυνάμωσε την σχέση με τον Θ-ό.

Ας φανταστούμε, για παράδειγμα, αν ο άνθρωπος, όταν καταλάβει τι έκανε, ιδρύσει μια οργάνωση που θα σώσει πολλές ζωές. Η πράξη από το παρελθόν θα έχει τώρα διαφορετική ερμηνεία, αφού χάρη στην Τεσσουβά που έκανε εξαιτίας της, σώθηκαν τόσοι άνθρωποι. (Αυτό γίνεται επιπλέον της αντίστοιχης τιμωρίας και αποζημίωσης των θυμάτων).

Δεν είναι εύκολο να κάνει κανείς μια τόσο βαθιά Τεσσουβά, αλλά όλοι μπορούμε να προσπαθήσουμε. Να πάρουμε τις αμαρτίες μας από το παρελθόν και να τις χρησιμοποιήσουμε ως κίνητρο και ενέργεια για να κάνουμε περισσότερες καλές πράξεις.

Καλή μας επιτυχία!

Γμαρ Χατιμά Τοβά ΛεΣσανά Τοβά ΟυΜετουκά!

Χάνα 

Comments on: Μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν; - Γιόμ Κιπούρ
There are no comments.