To read it in English, click here
Ανάμεσα στο Ροσς Ασσανά και το Γιομ Κιπούρ έχουμε ένα δεκαήμερο, που ονομάζεται οι «Δέκα μέρες της Τεσσουβά» (συμπεριλαμβανομένων του Ροσς Ασσάνα και του Γιόμ Κιπούρ). Οι Σοφοί μας μάς διδάσκουν, πως σε αυτές τις μέρες είναι πιο εύκολο κάποιος να κάνει Τεσσουβά (συχνά μεταφράζεται ως μετάνοια αλλά κυριολεκτικά σημαίνει επιστροφή). Είναι μια κατάλληλη περίοδος για επιστροφή στον Θ-ό επειδή Εκείνος βρίσκεται πιο κοντά σε εμάς.
Σε αυτές τις ημέρες προσθέτουμε επιπλέον προσευχές, οι οποίες έχουν να κάνουν με το ότι είναι μέρες της δίκης του κόσμου. Επίσης στην Αμιντά (Ακάθιστος Ύμνος) προσθέτουμε μερικές φράσεις. Λέμε το ολόκληρο Αβίνου Μαλκένου, (στα ελληνικά, Πατέρα Βασιλιά μας) αντί για το συνηθισμένο, στο οποίο ζητάμε από τον Θ-ό να ακούσει τις παρακλήσεις, όπως ένας Πατέρας που αγαπά τα παιδιά Του και όπως ένας Βασιλιάς που νοιάζεται για τους υπηκόους Του.
Οι Σοφοί μάς εξηγούν πως αυτές οι μέρες ενώνουν το Ροσς Ασσανά με το Γιόμ Κιπούρ. Η δίκη του κόσμου αρχίζει το Ροσς Ασσανά και τελειώνει το Γιόμ Κιπούρ. Είναι πολύ σημαντικό στις ημέρες της δίκης να κάνουμε Τεσσουβά και να φερθούμε σωστά, ακόμα και αν την υπόλοιπη χρονιά δεν ήμασταν τόσο προσεκτικοί στην συμπεριφορά μας.
Ενδιαφέρον είναι πως, αν αφαιρέσουμε τις εορταστικές ημέρες του Ροσς Ασσανά και το Γιόμ Κιπούρ, έχουμε ακριβώς επτά ημέρες, μια ολόκληρη εβδομάδα. Οι Σοφοί μάς εξηγούν πως η κάθε μέρα αυτής της εβδομάδας αντιστοιχεί στην ίδια ημέρα της εβδομάδας ολόκληρης της προηγούμενης χρονιάς. Δηλαδή, την Κυριακή ανάμεσα στο Ροσς Ασσανά και το Γιόμ Κιπούρ, οφείλουμε να κάνουμε Τεσσουβά για όλες τις Κυριακές της χρονιάς. Έτσι θα προετοιμαστούμε για μια καλή χρονιά σε πνευματικό επίπεδο.
Σσαμπάτ Σσαλόμ,
Άριε από τη Γεσσιβά