ΕΝΑ ΡΟΣΣ ΑΣΣΑΝΑ «ΧΩΡΙΣ ΑΡΓΙΑ»
Αν και η δέκατη πέμπτη μέρα του Σσεβάτ θεωρείται Ροσς Ασσανά, ο ορισμός αναφέρεται μόνο στους υπολογισμούς που ξεκινούν από την ημέρα αυτή για το διαχωρισμό των φόρων από τον καρπό. Η μέρα αυτή ωστόσο, δε χαρακτηρίζεται από απαγόρευση της εργασίας, από την υποχρέωση να τρώμε εορταστικά γεύματα ή να αγαλλιάζουμε όπως και να απαγγέλουμε ειδικές προσευχές.
Παρόλα αυτά, το Του Μπισβάτ περιβάλλεται από μια γιορτινή αίσθηση ενώ έχει και μερικά χαρακτηριστικά γιορτής. Δε λέμε το Ταχανούν (προσευχή μετανοίας) στην Σσαχαρίτ και Μινχά (πρωινή και απογευματινή προσευχή) την προηγούμενη μέρα, δεν γίνονται εγκώμια για το νεκρό και αν η ημερομηνία τυχαίνει να είναι το Σσαμπάτ, δεν απαγγέλεται το Αβ χα-Ραχανίμ.
Συνηθίζεται να τρώμε καρπούς που ευδοκιμούν στο Ερέτς Ισραέλ και επίσης να τρώμε καρπούς τους οποίους δεν έχουμε ακόμα γευτεί την εποχή αυτή, έτσι ώστε να μπορούμε να απαγγέλουμε την ευλογία Σσεεχεγιάνου.
Η γιορτινή διάθεση του Ροσς Ασσανά των δέντρων οφείλεται στο γεγονός ότι το Του Μπι-Σσεβάτ εμπεριέχει τον ύμνο της Γης του Ισραήλ γιατί την ημέρα αυτή ανανεώνεται η δύναμη του εδάφους του Έρετς Ισραέλ που ξεκινά να παράγει τα προϊόντα του και να δείχνει τη γενναιοδωρία του. Στην Τορά η Γη του Ισραήλ εξυμνείται με αναφορές στους καρπούς των δέντρων και στα προϊόντα της, όπως δηλώνει και ο παρακάτω στίχος (Ντεβαρίμ 8:8): «Γη του σταριού και του κριθαριού, των κρασιών, των σύκων και των ροδιών, η γη των ελιών και του μελιού». Ο στίχος αυτός αναφέρεται σε δύο είδη σιτηρών και πέντε είδη φρούτων, κατά την περιγραφή του πλούτου του Ερέτς Ισραέλ. Το μέλι που αναφέρεται στο στίχο σημαίνει το μέλι των χουρμάδων. `Ετσι την ημέρα που το έδαφος του Ερέτς Ισραέλ ανανεώνει τη δύναμή του για να προβάλλει τη γενναιοδωρία του, είναι μέρα χαράς για το λαό του Ισραήλ που καλλιεργεί τη γη, την αγαπά και λαχταρά γι’αυτήν.
Του Μπισβάτ: Τί και Πώς * 'Ενα ΡΟΣΣ ΑΣΣΑΝΑ χωρίς Αργία