ΡΟΣΣ ΑΣΣΑΝΑ

Τι συμβολίζει το σάλπισμα του Σοφάρ το Ροσς Ασσανά;

Σύμφωνα με το έθιμο, το Σσοφάρ σαλπίζει τη στέψη ενός Βασιλιά. Με τον ίδιο τρόπο, το Ροσς Ασσανά «στέφουμε» το Θ-ό ως βασιλιά του κόσμου, σαλπίζοντας το Σσοφάρ το οποίο λειτουργεί και ως εναρκτήριο σάλπισμα της μετανοίας και της επιστροφής στο Θ-ό.

Αν η πρώτη μέρα του Ροσς Ασσανά τυχαίνει να είναι το Σσαμπάτ όπου δεν επιτρέπεται να παίζουμε μουσικά όργανα, το Σσοφάρ δεν ηχεί την ημέρα αυτή. Τη δεύτερη μέρα του Ροσς Ασσανά, ακούμε τουλάχιστον 30 σαλπίσματα του Σσοφάρ.

Γιατί τρώμε ένα μήλο βουτηγμένο στο μέλι το Ρωσς Ασσανά;

Μία από τις κυριότερες αιτίες για την οποία τρώμε ένα μήλο είναι ότι έχει τρεις ιδιότητες: γεύση, εμφάνιση και ευωδιά. Κατά τον ίδιο τρόπο, ένας Εβραίος ζητά από το Θεό τρία πράγματα στη ζωή του: αξιόλογα παιδιά, μακροζωία και επαρκή τροφή. Βουτάμε το μήλο στο μέλι εκφράζοντας την ελπίδα μας ότι ο χρόνος που έρχεται θα είναι γλυκός για εμάς. Επίσης το ντιβάσς («μέλι» στα Εβραϊκά) έχει την αριθμητική αξία 306, την ίδια με τον «Πατέρα του Ελέους».

Ποια είναι τα ειδικά φαγητά του Ροσς Ασσανά;

Το Ροσς Ασσανά συνηθίζεται να τρώμε φαγητά που συμβολίζουν τη γλυκύτητα, τις ευλογίες και την αφθονία. Βουτάμε τη Χαλά σε μέλι και στη συνέχεια, την πρώτη νύχτα τρώμε ένα κομμάτι μήλο βουτηγμένο σε μέλι. Μετά την ειδική προσευχή πάνω στο μήλο, προσθέτουμε: «Είθε να είναι το θέλημά Σου να ανανεώσεις για εμάς έναν καλό και γλυκό χρόνο».

Άλλα έθιμα συμπεριλαμβάνουν την κατανάλωση ψαριού το οποίο αναπαράγεται γρήγορα και σημαίνει την ελπίδα μας ότι ο Εβραϊκός λαός θα πληθήνει. Κάποιο τοποθετούν το κεφάλι ενός κριαριού στο τραπέζι, για να θυμούνται το κριάρι που προσφέρθηκε στη θυσία του Ισαάκ. Άλλοι πάλι, τρώνε κεφάλι ψαριού θέλοντας να εκφράσουν την επιθυμία τους να είναι «κεφάλι και όχι ουρά». Τρώμε επίσης ρόδια (Ριμόν) και ευχόμενοι να έχουμε τόσες αρετές όσες και οι σπόροι του καρπού αυτού.

Τι είναι το Τασσλίχ;

Την πρώτη μέρα του Ροσς Ασσανά, μετά τις απογευματινές προσευχές, πηγαίνουμε κοντά σε νερό - και κατά προτίμηση όπου υπάρχουν ψάρια - και απαγγέλουμε ειδικές προσευχές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα Δεκατρία Θεϊκά Χαρακτηριστικά του Ελέους. Η Καμπάλα μας διδάσκει ότι το νερό συμβολίζει την καλοσύνη και τα ψάρια που έχουν τα μάτια τους πάντοτε ανοιχτά, μας υπενθυμίζουν το άγρυπνο μάτι της Θείας Πρόνοιας. Στη συνέχεια κουνάμε τις τσέπες ή τις άκρες των ρούχων μας, πετώντας συμβολικά τις αμαρτίες μας στο νερό. Εάν κάποιος δε βρίσκεται κοντά σε νερό την ημέρα του Ροσς Ασσανά, μπορεί να τηρήσει αυτό το έθιμο τις ημέρες πριν το Γιομ Κιπούρ.

Περισσότερα για το Ροσς Ασσανά