Harmonizing Heaven and Earth 

Εναρμονίζοντας τον Ουρανό με την Γη

Από τις διδασκαλίες του Ραβίνου του Λουμπάβιτς, προσαρμοσμένο από τον Μοσσέ- Γιαακόβ Βισνέφσκυ

«Ακούστε ουρανοί που θα μιλήσω και αφουγκράσου γη τα λόγια που θα πω» (Δευτερ. 32:1)

Ο Μωυσής απευθύνθηκε στον ουρανό και στη γη επειδή εκείνα επηρεάζονται από την συμπεριφοράτων Εβραίων. Αν οι Εβραίοι κάνουν την θέληση του Θ-ού –ή ακόμα αποφασίσουν να κάνουν την θέληση του Θ-ού – ο ουρανός και η γη πρέπει να κάνουν την θέληση του Εβραικού λαού προμηθεύοντας τους με τα μέσα τροφής τους. Η συνείδηση του Μωυσή ήταν αυτή του κόσμου της Ατσιλούτ. Η συνείδηση του Ησαία ήταν η συνείδηση του κόσμου του Μπερίγια...

Ο προφήτης Ησαίας απευθύνθηκε επίσης στον ουρανό και στη γη, αλλά αντίθετα από ότι απευθύνθηκε σε αυτούς ο Μωυσής. Είπε (Ησαίας 1:2), «Αφουγκραστείτε, ουρανοί, και άκουσε γη». Το Μιντράσς Τανχουμά εξηγεί ότι αυτό συμβαίνει επειδή κάποιος μπορεί να ζητήσει από κάποιον κοντινό σε αυτόν να «ακούσει» αλλά μπορεί να ζητήσει από κάποιον μακρυά από αυτόν «να αφουγκραστεί». Εφόσον ο Μωυσής ήταν κοντύτερα στον ουρανό από τη γη ζήτησε από τον ουρανό να «ακούσει» και η γη να τον «να αφουγκραστεί». Ο Ησαίας ήταν σχετικά πιο κοντά στη γη από τον ουρανό, έτσι ζήτησε από τη γη να «ακούσει» κι ο ουρανός μόνο να «να αφουγκραστεί».

Η συνείδηση του Μωυσή ήταν αυτή του κόσμου της Ατσιλούτ. Η συνείδηση του Ησαία ήταν αυτή του κόσμου της Μπερίγια. Σχετικές οι μια με την άλλη η Ατσιλούτ είναι «παράδεισος» και η Μπερίγια, η πρώτη των χαμηλών τριών κόσμων, είναι η «γη».

Αν είναι έτσι γιατί έπρεπε ο Μωυσής να απευθυνθεί στη γη γενικά κι αντίθετα, γιατί έπρεπε ο Ησαίας να απευθυνθεί στον ουρανό; Και οι δυο το έκαναν για να εναρμονίσουν τον ουρανό και τη γη. Το καθήκον του Μωυσή ήταν να φέρει τον ουρανό κάτω στη γη το οποίο κατάφερε μεταφέροντας την Τορά στον Εβραικό λαό δίνοντάς τους τις οδηγίες πως να κάνουν τον κόσμο το σπίτι του Θ-ού. Το καθήκον του Ησαία σαν προφήτη ήταν να υψώσει την πνευματική συμπεριφορά και το ανάστημα του Εβραικού λαού, δηλαδή να φέρουμε ζωή πίσω στη γη στα πρότυπα του ουρανού.

Όταν κάναμε ζωή τον «ουρανό στη γη» ξεδιαλύνοντας την διχοτόμιση ανάμεσα στον ουρανό και τη γη και ο ουρανός και η γη μαρτυρούν πως έχουμε εκπληρώσει την αποστολή μας στη ζωή.

Το πρακτικό μάθημα εδώ είναι ότι αυτοί που είναι «πιο κοντά στον ουρανό από τη γη» π.χ. οι δάσκαλοι της Τορά πρέπει να αντιληφθούν την αξία της απλής τήρησης των εντολών του Θ-ού και του να κάνουμε καλές πράξεις. Αυτοί που είναι «πιο κοντά στη γη από τον ουρανό» δηλ. αυτοί που δουλεύουν για τον επιούσιο κι επομένως επικεντρώνονται περισσότερο στην απλή τήρηση των εντολών του Θ-ού και στην εκτέλεση των καλών πράξεων πρέπει να βεβαιωθούν επίσης να βάλουν κατά μέρος χρόνο για την μελέτη της Τορά.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν περίοδοι στη ζωή ενός ανθρώπου που πρέπει να δώσουμε έμφαση στη μια ή στην άλλη από αυτές τις δύο στάσεις της σχέσης μας με τον Θ-ό. Κατά τη διάρκεια της τρυφερής του ηλικίας (ή όποτε ανυψωνόμαστε σε ένα καινούργιο επίπεδο Θ-ίας συνείδησης και είμαστε ακόμα μια νέοι σε αυτό το επίπεδο) πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην μελέτη της Τορά. Πρέπει να αισθανθούμε «πιο κοντά στον ουρανό από τη γη». Μόλις εγκατασταθεί σε πνευματική σταθερότητα, ωστόσο, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να διαδώσουμε αυτή την πνευματικότητα στον κόσμο μέσω της τήρησης των εντολών του Θ-ού και κάνοντας καλές πράξεις. Πρέπει να αισθανθούμε «γειωμένοι» δηλαδή «πιο κοντά στη γη από τον ουρανό».