Ο ΜΗΝΑΣ ΧΕΣΣΒΑΝ

Γιατί ο μήνας Χεσσβάν μερικές φορές αναφέρεται ως «Μαρ» Χεσσβάν;

Η Εβραϊκή λέξη «μαρ» σημαίνει «πικρός». Και ο Χεσσβάν θεωρείται πικρός μήνας γιατί δεν περιέχει καμία γιορτή ενώ κακουχίες έπληξαν τον Εβραϊκό λαό, σε διάφορες ημερομηνίες του μήνα αυτού, καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας μας. Μία άλλη εξήγηση είναι ότι «μαρ» σημαίνει επίσης μια σταγόνα νερό και ο Χεσσβάν είναι γεμάτος βροχές.

Τι αλλάζει στην προσευχή τη 7η Χεσσβάν;

Την εποχή του Ιερού Ναού, ο Εβραϊκός λαός ταξίδευε στην Ιερουσαλήμ για τις γιορτές του Πέσαχ, του Σσαβουότ και του Σουκότ. Η έβδομη Χεσσβάν σηματοδοτούσε το τέλος της εποχής του προσκυνήματος για το Σουκότ, σύμφωνα με τους Σοφούς. Κατά τη διάρκεια του Σουκότ, ολόκληρος ο Εβραϊκός λαός βρισκόταν στην Ιερουσαλήμ. Για τους Εβραίους που ζούσαν στον Ποταμό Ευφράτη, στις εσχατιές της Άγιας Γης, το ταξίδι κρατούσε δεκαπέντε μέρες και τελείωνε την εβδόμη Χεσσβάν. Όλοι οι Εβραίοι περίμεναν αυτήν την ημέρα πριν ξεκινήσουν να προσεύχονται για βροχή για να μην δημιουργήσουν πρόβλημα στους τελευταίους ταξιδιώτες. Η 7η Χεσσβάν, λοιπόν, σηματοδοτούσε την επιστροφή στις καθημερινές ασχολίες, την οποία θα ακολουθούσε ο πλούσιος σε γιορτές, Τισσρί. Η καθυστέρηση της απαγγελίας των προσευχών για βροχή μέχρι και οι τελευταίοι προσκυνητές να φτάσουν στα σπίτια τους συμβολίζουν την ενότητα του εβραϊκού λαού και τη φροντίδα του ενός για τον άλλο.