…Ισαάκ ο γιος του Αβραάμ. Αβραάμ γέννησε τον Ισαάκ (25:19)

Υπάρχουν παιδιά που ντρέπονται για τους γονείς τους και γονείς που ντρέπονται για τα παιδιά τους. Με τον Αβραάμ και τον Ισαάκ δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο: ο Ισαάκ ήταν περήφανος που ήταν «ο Ισαάκ, ο γιος του Αβραάμ», και ο Αβραάμ ήταν περήφανος που «ο Αβραάμ γέννησε τον Ισαάκ».

(Μιντράσς Τανχουμά. Μιντράσς ΑΓκαντόλ)

Και τα παιδιά πάλευαν μέσα της (25:22)

Όποτε πέρναγε από έναν οίκο προσευχής ή μελέτης, ο Ιακώβ πάλευε για να βγει έξω … και όποτε πέρναγε έναν οίκο ειδωλολατρίας, ο Ησαύ πάλευε να βγει έξω. Επίσης πάλευαν μεταξύ τους, μαλώνοντας για την κληρονομιά των δύο κόσμων (δηλαδή του υλικού κόσμου και του «επερχόμενου κόσμου»).

(Γιαλκούτ Σσιμονί. Ρασσί)

Ο Ισαάκ αγαπούσε τον Ησαύ, ….(25:28)

Ο Ησαύ τον εξαπατούσε με το στόμα. Τον ρώταγε: «Πόσο φόρο (μαασέρ) πρέπει να δώσω από αλάτι και άχυρο;» (ενώ αυτή η εισφορά ισχύει μόνο για τις καλλιέργειες) . Και ο Ισαάκ συλλογίζονταν: «Αυτός ο γιος μου, πόσο τυπικός είναι στην εκπλήρωση των εντολών!».

(Μιντράσς Τανχουμά: Ρασσί)

Ο Ιακώβ μαγείρεψε σούπα (25:29)

Την ημέρα εκείνη πέθανε ο Αβραάμ και ο Ιακώβ έφτιαξε φακές για να ανακουφίσει τον πατέρα του Ισαάκ.
Γιατί φακές; Διότι όπως οι φακές δεν έχουν στόμα, έτσι αμίλητος είναι και αυτός που πενθεί. Ακριβώς όπως η φακή είναι στρογγυλή, έτσι και το πένθος κυκλώνει όλους τους κατοίκους αυτού του κόσμου.
(Ταλμούδ)

Και έσκαψε άλλο ένα πηγάδι για το οποίο δεν διαφώνησαν (26:22)

Τα δύο πρώτα πηγάδια συμβολίζουν τους δύο πρώτους Ναούς τους οποίους κατέστρεψαν οι εχθροί του Ισραήλ. Το τρίτο πηγάδι συμβολίζει τον Τρίτο Ναό που θα χτιστεί, ελπίζουμε σύντομα και θα ιδρυθεί χωρίς εχθρότητες και μίση. Τότε όλα τα έθνη θα Τον υπηρετούν ενωμένα.

(Ναχμανίδης)